Procedura ubiegania się przez instytucje świadczące usługi w zakresie psychoterapii
o rekomendację Śląskiego Stowarzyszenia Psychoterapeutów
Przez instytucję rozumie się zespół psychoterapeutyczny, posiadający program terapii określonej grupy pacjentów
1) Złożenie pisemnego wniosku zawierającego opis świadczonych usług w zakresie psychoterapii oraz opis kwalifikacji personelu.
2) Wizytacja przez upoważnione przez zarząd Stowarzyszenia osoby (z których co najmniej jedna ma uprawnienia superwizora) i wydanie pisemnej opinii.
3) Rozpatrzenie wniosku przez zarząd Śląskiego Stowarzyszenia Psychoterapeutów.
4) Kryteria, jakie powinna spełniać instytucja ubiegająca się o rekomendację:
-
zespół korzysta z regularnych superwizji z superwizorem zewnętrznym;
-
zespół odbywa regularne zebrania kliniczne,
-
osoby wykonujące świadczenia w zakresie psychoterapii mają uprawnienia psychoterapeuty lub są w trakcie szkolenia w tym kierunku,
-
członkiem zespołu jest przynajmniej jeden certyfikowany psychoterapeuta i pełni on funkcję leadera zespołu
5) Rekomendacja może być poddana weryfikacji decyzją zarządu, na wniosek członka Stowarzyszenia. W sytuacji, kiedy zespół nie spełnia ww. kryteriów zarząd podejmuje decyzję o cofnięciu rekomendacji.
6) Instytucja, która uzyskała rekomendację
a) Otrzymuje potwierdzający ją dokument i ma prawo używać określenia „rekomendowana przez Śląskie Stowarzyszenie Psychoterapeutów”.
b) Winna informować zarząd Śląskiego Stowarzyszenia Psychoterapeutów, czy instytucja nadal spełnia kryteria rekomendacji (co 2 lata).
Opłata za przeprowadzenie procedury rekomendacji wynosi 300 PLN