Procedura ubiegania się przez instytucje świadczące usługi w zakresie psychoterapii 
o rekomendację Śląskiego Stowarzyszenia Psychoterapeutów
Przez instytucję rozumie się zespół psychoterapeutyczny, posiadający program terapii określonej grupy pacjentów
 1) Złożenie pisemnego wniosku zawierającego opis świadczonych usług w zakresie psychoterapii oraz opis kwalifikacji personelu.
 
 2) Wizytacja przez upoważnione przez zarząd Stowarzyszenia osoby (z  których co najmniej jedna ma uprawnienia superwizora) i wydanie pisemnej  opinii.
 
 3) Rozpatrzenie wniosku przez zarząd Śląskiego Stowarzyszenia Psychoterapeutów.
 
 4) Kryteria, jakie powinna spełniać instytucja ubiegająca się o rekomendację: 
- 
zespół korzysta z regularnych superwizji z superwizorem zewnętrznym; 
- 
zespół odbywa regularne zebrania kliniczne, 
- 
osoby wykonujące świadczenia w zakresie psychoterapii mają uprawnienia psychoterapeuty lub są w trakcie szkolenia w tym kierunku, 
- 
członkiem zespołu jest przynajmniej jeden certyfikowany psychoterapeuta i pełni on funkcję leadera zespołu 
5) Rekomendacja może być poddana weryfikacji decyzją zarządu, na wniosek członka Stowarzyszenia. W sytuacji, kiedy zespół nie spełnia ww. kryteriów zarząd podejmuje decyzję o cofnięciu rekomendacji.
 
 6) Instytucja, która uzyskała rekomendację
a) Otrzymuje potwierdzający ją dokument i ma prawo używać określenia „rekomendowana przez Śląskie Stowarzyszenie Psychoterapeutów”.
b) Winna informować zarząd Śląskiego Stowarzyszenia Psychoterapeutów, czy instytucja nadal spełnia kryteria rekomendacji (co 2 lata).
  
 
 Opłata za przeprowadzenie procedury rekomendacji wynosi 300 PLN




